Salgs- og leveringsbetingelser for KreaBoxen

KreaBoxen er en 100% danskejet webshop (www.kreaboxen.dk), som drives af KreaBoxen C/O Camilla Arevad Sørensen, Munkgårdkvarteret 135 7400 Herning.
Mail: hej@kreaboxen.dk Telefon: +45 2840 6221 CVR: DK43408704

Priser

Alle priser på Kreaboxen.dk er inklusiv moms.

Betaling

Det er helt sikkert at handle og bruge dine kreditkort hos KreaBoxen.

Når vi har modtaget din ordre og betaling, får du med det samme en ordrebekræftelse indeholdende dit ordrenummer og det samlede ordrebeløb. Betalingen kan ske med Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay. Vi opkræver ikke gebyr ved betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der vil blive foretaget en reservation af ordrens beløb, når du afgiver din ordre. Dette er for at sikre at KreaBoxen kan hæve pengene, når ordren afsendes.

Når du bestiller og betaler din ordre hos KreaBoxen kører alle betalingstransaktioner via Nets og ingen data om dit kreditkort kan tilgås af KreaBoxen. Vi benytter Billwerk+ (tidligere reepay) som betalingsgateway. Billwerk+ er PCI-certificeret efter internationale standarder for databeskyttelse.

Betaling med betalingskort sker i overensstemmelse med love og regler for onlinebetaling i Danmark. Hvis en tredjeperson misbruger dit betalingskort, hæfter du ikke selv for misbruget, medmindre du har overtrådt reglerne for brug af betalingskort.

Levering

Vi tilbyder udelukkende forsendelser til Danmark og alle ordrer sendes med GLS – pakkeshop, privatlevering eller erhvervslevering. Du har selv mulighed for at vælge pakkeshop i Checkout.

Leveringstiden er normalt fra 3 til 5 hverdage, da langt de fleste af vores produkter enten fremstilles eller tilpasses til ordren.

Hvis der er varer i din ordre, som er i restordre, vil du straks efter at vi har modtaget din ordre få besked herom med nærmere oplysninger om leveringstid.

Porto og gebyr

Dine forsendelsesomkostninger afhænger af forsendelsesmetoden, du vælger, samt pakkens vægt og størrelse. Køber du for over 499,- leverer vi gratis til GLS Pakkeshop. Det er naturligvis også gratis, hvis du afhenter pakken på vores adresse.

Forsendelse og afhentning

Du har følgende forsendelsesmuligheder, når du handler på KreaBoxen.dk:

1) GLS Privatlevering

Pakken sendes med GLS til din private adresse. Hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil GLS levere pakken til nærmeste pakkeshop, hvorefter du kan afhente din pakke i pakkeshoppen. I tilfælde af, at pakken ikke bliver afhentet indenfor 10 dage, vil den blive returneret til KreaBoxen.

2) GLS Pakkeshop

Når din pakke leveres med GLS Pakkeshop, sendes den til et certificeret udleveringssted. Du vælger frit blandt mere end 1500 steder i Danmark. GLS sender dig en e-mail og evt. SMS, når pakken er afsendt fra deres central og igen, når pakken er klar til afhentning. Når du afhenter pakken i pakkeshoppen, bedes du medbringe dit pakkenummer samt gyldig billedlegitimation.

Du kan finde nærmeste pakkeshop her.

– Hvordan vælger du GLS Pakkeshop?

Under punktet ”Levering”, når du afslutter en ordre, vælger du GLS Pakkeshop. Når du har valgt GLS Pakkeshop, indtaster du dit postnummer, hvorefter der fremkommer en menu, hvori du skal vælge afhentningssted af pakken.

3) GLS Erhverv

Vi sender din pakke til den angivne adresse på din arbejdsplads, hvis du vælger GLS Erhverv. Pakken leveres i tidsrummet kl. 08.00-16.00 på hverdage. Leveringen kan ske til alle adresser i Danmark, men chaufføren kræver en kvittering for udlevering, hvilket gør, at leveringsformen egner sig bedst til arbejdspladser med bemanding mellem kl. 08.00-16.00.

4) Afhentning

Du har mulighed for at afhente din pakke på vores lager. Bemærk dog at alle ordrer skal bestilles via webshoppen og først kan afhentes på vores adresse, når du får besked herom.

KreaBoxen
Munkgårdkvarteret 135
7400 Herning

Naturprodukter

Naturprodukter er i sagens natur naturprodukter. Det er varer i blandt andet træ, græs med mere. Disse produkter kan afvige fra de viste produktbilleder i både størrelse, farve og udformning og kan også have naturlige dufte. Har du købt et naturprodukt og det ikke lever op til billedet eller beskrivelsen ift. størrelse kan du benytte dig af fortrydelsesretten og returnere varen. Afvigelser i naturprodukter er ikke dækket af din mulighed for at reklamere.

Fortrydelsesret

Ifølge Forbrugeraftaleloven har du altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på internettet. Er du af en eller anden årsag ikke tilfreds med dit køb, kan du dog returnere dine varer indenfor 30 dage hos KreaBoxen.
Hvis du vælger at returnere en vare og årsagen til returneringen ikke er en fejl begået af KreaBoxen, står du selv for forsendelsesomkostningerne.

Fortrydelsesretten løber fra dagen, du modtager din pakke.

Tager du varen i brug inden udløb af fortrydelsesretten og efterfølgende fortryder dit køb, hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis i en fysisk butik. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Returvarer skal returneres til

KreaBoxen
Munkgårdkvarteret 135
7400 Herning

Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling. Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse – dog med forudgående aftale. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Speciallavede varer – eksempelvis varer med indgravering eller påtrykt egne tekster eller lign.

Reklamationsret

I henhold til købeloven har du altid to års reklamationsret på varer, der går i stykker inden udløbet af denne periode eller har andre væsentlige fejl og/eller mangler. Du har således krav på reparation, ombytning, penge retur eller afslag i pris afhængig af den konkrete situation. For at kunne få medhold i en reklamation er det et krav, at fejlen/manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen, anden skadeforvoldende adfærd eller at fejlen/manglen var iboende allerede på købstidspunktet. Du skal huske at reklamere indenfor rimelig tid efter, du har opdaget fejlen/manglen. Rettidig reklamation anses som senest to måneder efter, at fejlen/manglen blev opdaget. Ved reklamation er det vigtigt, at du kontakter os inden, varen returneres, så vi kan afgøre det videre forløb. Du skal blot henvende dig på hej@kreaboxen.dk, hvori du beskriver fejlen/manglen og påfører dit faktura- eller ordrenummer, derefter vil vi kontakte dig med yderligere information. Vedhæft gerne et billede af varen, så vi har den bedst mulige baggrund for at træffe en korrekt beslutning.

Skal reklamationsvaren sendes retur til os, påtager vi os udgifterne herfor. Vi sender dig en pakkelabel, som skal bruges til returneringen, så vi undgår, at du skal lægge penge ud. Reklamationsvaren skal sendes retur i forsvarlig emballage. Bemærk! Vi modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav, og vi afhenter ikke pakker, der sendes uden omdeling.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hej@kreaboxen.dk.

Du kan læse mere om dine klagemuligheder hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Kontakt

Har du spørgsmål, er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller mail. KreaBoxen drives som en hobbyvirksomhed, hvorfor telefonisk kontakt kan være svært at opnå i dagstimerne på hverdage. Vi anbefalder derfor at du sender os en mail eller kontakter os på vores sociale medier.
Vi bestræber os på at besvare e-mails indenfor 48 timer på hverdage.

KreaBoxen
C/O Camilla Arevad Sørensen
Munkgårdkvarteret 135
7400 Herning

Mail: hej@kreaboxen.dk
Telefon: +45 2840 6221